hlasenie poistnych udalosti

Keď sa stane poistná udalosť

Sme tu pre vás 24/7

Pomôžeme vám s rýchlou likvidáciou poistnej udalosti

K rýchlemu a jednoduchému nahláseniu a likvidácii Vašej poistnej udalosti odporúčame použiť naše prehľadné online nahlasovanie poistnej udalosti na majetku. Vybavenie vašej žiadosti pozostáva z niekoľkých krokov:

1. Nahlásenie poistnej udalosti online - škodu nahlásite jednoducho a rýchlo zodpovedaním niekoľkých otázok. Odporúčame doplniť aj nasledovné informácie do popisu vzniku škodovej udalosti.

  • Počet zaplavených miestností, dôležité je uviesť rozmery zaplavených miestností (celková šírka x dĺžka x výška miestností).
  • Zoznam poškodených hnuteľných vecí, s uvedením ich hodnoty a zoznam poškodených stavebných súčastí.

  • Zoznam poškodených stavebných súčastí.
  • Odhad celkovej výšky škody, koľko hodín ste čerpali vodu po záplave čerpadlom, vek maľoviek.
  • Aktuálne číslo účtu v tvare IBAN.

2. Online sprievodca škodou - zašleme vám odkaz, cez ktorý budete môcť sledovať riešenie vašej poistnej udalosti. V rámci tohto budete vyzvaní na dodanie niekoľkých informácií. Odporúčame si vopred zaznamenať nasledovné:

  • Fotodokumentáciu všetkých zaplavených miestností, poškodených stavebných súčastí poistenej budovy alebo vedľajšej stavby.
  • Fotodokumentáciu poškodených/zničených hnuteľných vecí, ešte pred ich odstránením.
  •  

1. Nahlásenie

Poistnú udalosť nám nahláste čo najskôr, ideálne do 24 hodín. Pri neskorom nahlásení môžeme odškodnenie znížiť. Poistnú udalosť môžete nahlásiť online alebo telefonicky na našej Infolinke +421 2 50 122 222

2. Doklady

Po nahlásení poistnej udalosti vám pošleme esemeskou váš unikátny odkaz na vášho Online sprievodcu škodou. Cez neho budete môcť doložiť doklady a online sledovať stav riešenia. Podľa toho, aká poistná udalosť sa stala, budete potrebovať doložiť tieto doklady:

  • Úraz

Postačuje lekársky záznam z prvotného ošetrenia, kde je potvrdená diagnóza zranenia a spôsob ošetrenia. Ak budú potrebné ďalšie doklady, budeme vás kontaktovať.

  • Trvalé následky úrazu

Trvalé následky úrazu a lekárske správy o ňom je potrebné nahlásiť až po ustálení zdravotného stavu (keď ostane nemenný/bez zlepšenia), najneskôr však do 4 rokov odo dňa vzniku úrazu.

  • Ochorenie (hospitalizácia, chirurgický zákrok)

Doložte lekárske záznamy, ktoré boli vyhotovené v súvislosti s liečbou, vrátane prepúšťacích správ z nemocnice a rehabilitačných záznamov.

  • Invalidita/oslobodenie od platenia poistného

Rozhodnutie Sociálnej poisťovne o priznaní invalidného dôchodku; ak ste dlhšie ako rok v invalidite, tak potvrdenie o nepretržitom poberaní invalidného dôchodku.

  • Ušlý zárobok/práceneschopnosť

a) doklad o začiatku a ukončení pracovnej neschopnosti

b) všetky lekárske záznamy, ktoré boli vyhotovené v súvislosti s liečením v rámci pracovnej neschopnosti
c) záznam o pracovnom úraze (ak ide o pracovný úraz)d)  potvrdenie o výške príjmu
e)  v poistení denného odškodné z dôvodu PN s dvojnásobným plnením v prípade rakoviny je potrebné aj oznámenie Sociálnej poisťovne o priznaní nároku na poberanie nemocenských dávok.

  • Nezamestnanosť 

a) kópia pracovnej zmluvy od posledného zamestnávateľa
b) písomný doklad, ktorým zamestnávateľ skončil pracovný pomer
c) rozhodnutie o zaradení uchádzača o zamestnanie do evidencie Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny
d) rozhodnutie o priznaní dávky v nezamestnanosti
e) potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku v nezamestnanosti

  • Úmrtie 

a) úmrtný list, list o prehliadke mŕtveho
b) správa polície (ak bol prípad hlásený polícii)
c) pre účely identifikácie osoby, ktorej budeme vyplácať poistné plnenie, je potrebný aj sken jej dokladu totožnosti

3. Výplata odškodnenia

O vybavení poistnej udalosti vás budeme informovať. Výšku výplaty určujeme na základe poistnej zmluvy a lekárskej dokumentácie a odškodnenie vám pošleme priamo na účet. Pri úrazoch máme dlhoročné skúsenosti a vieme, aké sú priemerné doby liečenia jednotlivých zranení (presné doby sú popísané v tzv. oceňovacích tabuľkách). Práve túto dobu vám vyplácame, hoc sa môžete liečiť kratšie či dlhšie. Je to kvôli tomu, aby sme vám peniaze mohli vyplatiť čo najskôr a nezaťažovali vás zdĺhavou byrokraciou.

Ak sa stane, že poistnú udalosť zamietneme, tak sa vždy snažíme s vami telefonicky spojiť, aby sme vám situáciu a dôvody vysvetlili. Ak sa nám nepodarí vás zastihnúť, naše vysvetlenie vám pošleme. 

1. Nahlásenie

Vzniknutú škodu nám nahláste čo najskôr, ideálne do 24 hodín. Pri neskorom nahlásení môžeme odškodnenie znížiť. Poistnú udalosť môžete nahlásiť online alebo telefonicky na našej Infolinke +421 2 50 122 222.

Ak ide o škodu z PZP,  je nevyhnutné, aby škodu nahlásili obe strany – vinník nehody aj poškodený.

Ak potrebujete pomoc asistenčnej služby, objednajte si ju na našej Infolinke +421 2 50 122 222. Odťah auta si môžete objednať aj online na www.allianz.sk/odtah.

2. Obhliadka, fotky a doklady

Po nahlásení poistnej udalosti vám pošleme esemeskou alebo emailom váš unikátny odkaz na vášho Online sprievodcu škodou. Cez neho budete môcť doložiť fotky a doklady a online sledovať stav riešenia svojej škody.

Aby sme mohli vašu škodu správne posúdiť a ohodnotiť, spravte fotky ešte pred odstraňovaním poškodenia, t.j. pred vyhodením poškodených vecí, pred vysúšaním bytu/domu, pred odťahom vozidla a pod.

Fotky nám pošlite pomocou odkazu na vášho Online sprievodcu škodou. Je v ňom priamo napísané a ukázané, aké typy fotografií sú potrebné. Ak bude potrebné, aby vašu škodu videl odborník, pošleme za vami nášho technika. Ozve sa vám a dohodnete si dátum a čas jeho návštevy. Ak si necháte auto opraviť v našom zmluvnom servise, fotky poškodenia spravia za vás priamo tam.

Pre správne posúdenie škody môžu byť dôležité aj iné doklady (napr. správa o nehode, policajná správa, správa od hasičov, prepúšťacia správa z nemocnice a pod.). Ak ich budeme potrebovať, ozveme sa vám.

3. Oprava alebo výplata odškodnenia

Existuje viacero spôsobov, ako môžeme vybaviť vašu poistnú udalosť. Preferovaný spôsob si môžete vybrať pri nahlásení poistnej udalosti alebo počas jej riešenia prostredníctvom Online sprievodcu škodou.

Najrýchlejší je návrh na odškodnenie dohodou. Akonáhle nám nahlásite škodu a pošlete fotky, spravíme odhad a ponúkneme vám konkrétnu sumu, za ktorú si môžete dať škodu odstrániť. Ak s našou ponukou súhlasíte, jednoducho zadáte IBAN svojho účtu v Online sprievodcovi škodou a peniaze vám pošleme.

Druhou možnosťou je oprava škody na faktúru. Môžete si dať auto/majetok opraviť v ľubovoľnom servise/u vášho overeného dodávateľa a nám pošlete faktúru. My ju skontrolujeme a ak je všetko v poriadku, pošleme vám sumu z faktúry na účet.

Poslednou možnosťou, ktorá sa používa len pri autách, je oprava v zmluvnom servise. Máme zmluvu s približne 600 kvalitnými servismi po celom Slovensku. Ak máte v zmluve dohodnutú spoluúčasť, stačí ju v servise uhradiť a opravené auto si môžete prevziať. Výhodou je, že doklady a fotky poškodeného auta vybavia v servise za vás a za opravu nemusíte nič platiť. Zmluvný servis si môžete vybrať pri hlásení poistnej udalosti alebo aj neskôr cez Online sprievodcu škodou.

Najmä pri väčších škodách na aute sa môžete stretnúť s tzv. totálnou škodou. O nej hovoríme vtedy, ak je výška opravy vyššia než je hodnota vozidla a preto z finančného hľadiska nemá zmysel auto opravovať. V takomto prípade vám vypočítame a vyplatíme výšku odškodnenia a zároveň vám pošleme informácie ako postupovať pri zošrotovaní/speňažení vraku. Samozrejme, auto si môžete dať opraviť, ale oprava bude zrejme drahšia, než vám vyplatíme.

Pri poistení auta môžete mať aj nárok na poskytnutie náhradného vozidla od asistenčnej služby alebo od servisu. Tento nárok si overte vo svojej poistnej zmluve.

Ak sa stane, že vašu škodu zamietneme, tak sa vždy snažíme s vami telefonicky spojiť, aby sme vám situáciu a dôvody vysvetlili. Ak sa nám nepodarí vás zastihnúť, naše vysvetlenie vám pošleme. 

 
 
 
House
 
House
 
House
 
House
 

Online sprievodca škodou vám poskytne:

  • aktuálne informácie o prebehu riešenia škody 24/7
  • riešenie škody v 4 jednoduchých krokoch
  • vyžiadame si od vás chýbajúce fotografie dokumenty
  • prístup z ľubovoľného zariadenia pripojeného na internet
  • hodnotenie vašej spokojnosti s riešením škody
Online hlásenie a sledovanie škody na vozidle

Riešenie škodovej udalosti na vozidle online

1. Ako nahrať fotky

 

2. Ako nahrať dokumenty

 

3. Ako si vybrať plnenie