Ako Olympijský odznak všestrannosti funguje?
Ako hodnotí Olympijský odznak všestrannosti telocvikárka jednej z najúspešnejších škôl OLOV v Stupave, Veronika Rumpelová?
Podujatie organizujeme samostatne vo vybrané dni a nie počas hodín telocviku. Vďaka tomu podporujeme súťaživosť medzi triedami rovnakého ročníka. Zároveň sa utužujú kolektívy, keďže u nás častokrát celá trieda či hala pri mimoriadnych výkonoch tlieska a povzbudzuje. V takej perfektnej atmosfére sú deti ešte viac vyhecované a odbehnú viac, akoby dosiahli len v štandardnom meraní.
Za pozitívum považujem aj každoročné testovanie, vďaka ktorému sú deti motivované zlepšovať svoje výkony. Za najťažšiu disciplínu považujem vytrvalostný člnkových beh, ktorý preveruje aj morálno-vôľové vlastnosti detí. Deti opakovane prekonávajú vyznačenú vzdialenosť 20 m, pričom sa postupne zvyšuje rýchlosť.
Aké je tajomstvo úspechu stupavskej základnej školy, ktorá OLOV vyhrala dvakrát z troch ročníkov?
Našou výhodou je, že sme jednou z najväčších základných škôl na Slovensku a máme aj športové triedy. Okrem klasickej telesnej výchovy majú naše deti dve hodiny plávania, tri hodiny športovej prípravy a poobede majú ešte minimálne dva-tri tréningy týždenne. Či to nie je veľa? Napriek takejto záťaži športujúce deti stihnú oveľa viac ako „nešportovci“, pretože sú zodpovednejšie a organizovanejšie, keďže si vedia oveľa lepšie „upratať“ čas.
Samozrejme, aj my sa potýkame medzi deťmi s výkonmi, že dieťa nespraví ani jeden ľah – sed za minútu. Prípady, kedy deti nevedia spraviť kotúľ, nie sú ojedinelé, častokrát nevedia chytiť loptu, nemajú základné návyky a musíme ich učiť úplné základy. Dalo by sa povedať, že ich potrebujeme naučiť správne behať aj chodiť.