Allianz je svetovou jednotkou medzi poisťovacími značkami, prvýkrát sa umiestnila v top 30 globálnych značiek 

10. október 2024
  • Rebríček Interbrand 2024 Best Global Brands: Allianz sa posunula na 29. miesto a zvýšila hodnotu značky na 23,5 miliardy USD
  • Silná hodnota pre zamestnancov: Allianz sa tiež vyšplhala na 7. miesto v certifikácii Fortune 100 Best Companies to Work For® v Európe
  • Olympijské a paralympijské hry v Paríži 2024 boli doteraz najväčším marketingovým aktívom pre Allianz, spájajúc športovcov z viac ako 200 národov a miliardy fanúšikov v mierových súťažiach
  • Úsilie o pomoc pri záplavách a záväzky v oblasti udržateľnosti prispievajú k budovaniu dôvery v značku Allianz

Allianz pokračovala v roku 2024 v stabilnom vzostupe na vrchol medzi najsilnejšie značky sveta. Poháňalo ju zvyšovanie hodnoty pre zamestnancov, záväzok budovať dôveru prostredníctvom udržateľnosti, ako aj špičkové partnerstvá v oblasti športu. Prvýkrát sa Allianz umiestnila medzi 30 najhodnotnejšími značkami na svete, posunula sa o dve miesta na 29. pozíciu v tohtoročnom rebríčku Best Global Brands od spoločnosti Interbrand.

Globálny poisťovateľ so 125 miliónmi zákazníkov a 157 000 zamestnancami bol tiež šiesty raz za sebou uznaný za najhodnotnejšiu značku finančných služieb, pričom zvýšil hodnotu svojej značky na 23,5 miliardy USD (2023: 20,85 miliardy USD) a prekonal rast sektora finančných služieb o 7 %.

Okrem toho bola Allianz dnes ocenená za silnú zamestnávateľskú značku a benefity - dosiahla 7. miesto v certifikácii Fortune 100 Best Companies to Work For® v Európe. Vďaka flexibilnému pracovnému modelu, širokej škále benefitov, rozvojových príležitostí a pevnému záväzku k diverzite a inklúzii je Allianz atraktívna pre zamestnancov aj uchádzačov o zamestnanie. Celosvetovo je už certifikovaných 52 spoločností Allianz a 16 ďalších aktuálne patrí medzi top spoločnosti vo svojich krajinách.

„Naša sila značky odráža základnú hodnotu, ktorú Allianz a naši zamestnanci poskytujú: vzbudzovanie dôvery v budúcnosť tým, že prinášame bezpečie a pokoj našim zákazníkom po celom svete. Či už ide o zabezpečenie globálnych športových podujatí, ako sú olympijské a paralympijské hry v Paríži 2024, alebo o podporu majiteľov domov po katastrofických záplavách - Allianz chráni a prináša to, čo si ľudia najviac cenia,“ povedal Oliver Bäte, CEO Allianz SE.

Budovanie dôvery

Poistenie je nehmotná, ale stabilizujúca sila pre jednotlivcov a firmy. V centre záväzku značky Allianz je zabezpečenie budúcnosti svojich zákazníkov a zamestnancov. S rastúcim dopadom klimatických zmien sa Allianz zameriava na podporu zákazníkov a na rozširovanie úlohy poisťovateľov pri riešení spoločenských výziev. Allianz je považovaná za globálneho lídra v oblasti udržateľnosti, s amicióznym a merateľným plánom prechodu na nulové emisie, ktorý má za cieľ dekarbonizovať svoje vlastné portfóliá poistenia majetku a investícií. Náš záväzok je ďalej podčiarknutý sociálnymi iniciatívami Allianz, ako je humanitárna pomoc a priama reakcia na komunity zasiahnuté nedávnymi záplavami v Nemecku v júni 2024  a v strednej Európe v septembri 2024, ako aj jej úloha zakladajúceho partnera medzinárodnej neziskovej organizácie Humanity Insured" ktorá má za cieľ miliardám ľudí priniesť poistením podporovanú klimatickú odolnosť.

Paríž 2024 – ikonický moment značky Allianz

Spojením športovcov a fanúšikov z celého sveta v mierových súťažiach a v spoločnej viere v otvorenosť, rešpekt a inklúziu, Allianz prispela k olympijským a paralympijským hrám v Paríži 2024. Ako exkluzívny poisťovací partner olympijského a paralympijského hnutia poskytla Allianz širokú škálu riešení pre organizátorov, fanúšikov a športovcov. Jedinečný festival športu s mnohými rekordnými výkonmi športovcov a výnimočnými miestami zaujal  viac ako polovicu svetovej populácie prostredníctvom vysielania alebo digitálnych kanálov.

„Hry boli ikonickým momentom značky v roku 2024 a doteraz najvýznamnejším marketingovým aktívom pre Allianz. Naša globálna stratégia „One Brand“ pod cieľavedomou hlavnou značkou Allianz sa vypláca, čoho výsledkom je najvyššia hodnota značky, akú Allianz kedy dosiahla. Naša silná značka je základom pre rast tým, že pomáha priťahovať nových zákazníkov – všetko na základe nášho sľubu dať ľuďom dôveru v zajtrajšok,“ povedal Bernd Heinemann, riaditeľ pre stratégiu, marketing a distribúciu v Allianz SE.

Pred hrami spustila Allianz svoju globálnu kampaň „Get Ready“ vo viac ako 60 krajinách, ktorá oslovila milióny zákazníkov, spotrebiteľov a obchodných partnerov po celom svete. Aktivácia zahŕňala 11 sponzorov vysielania, veľkoplošné vonkajšie reklamy, ako napríklad obrovský banner na Tour Neptune, alebo viac ako miliarda impresií na sociálnych sieťach vďaka 150 príspevkom v 20 jazykoch. Zamestnanci Allianz zohrali kľúčovú úlohu ako ambasádori značky priamo v Paríži ako nositelia pochodne, dobrovoľníci, diváci a fanúšikovia.



Predĺženie partnerstiev s FC Bayern a Rugby Football Union

Allianz v roku 2024 predĺžila svoje dlhodobé partnerstvo s FC Bayern. Harry Kane sa stal novým ambasádorom značky Allianz a ako sponzor mužského tímu FC Bayern Allianz zapája fanúšikov do rôznych súťaží prostredníctvom QR kódov na tričkách.

Rozširujúc „rodinu“ štadiónov svetovej úrovne, Allianz oznámila predĺženie svojho partnerstva s Rugby Football Union (RFU) a premenovanie štadióna Twickenham v Spojenom kráľovstve na Allianz Stadium. Program MoveNow podporuje zdravú fyzickú aktivitu pre mládež. Okrem týchto globálnych iniciatív mnoho spoločností Allianz podporuje národné kluby a športové federácie na svojich domácich trhoch.

Zdroj: Allianz
Helena Kanderková
špecialistka externej komunikácie Allianz - SP
Ako vám môžeme pomôcť?