Allianz Club
V rámci Allianz Konta je jednou z prvých služieb digitálnej komunikácie s klientom vernostný Allianz Club, ktorý Allianz – SP spustila v septembri 2017. Jeho členom chce priniesť nadštandardné benefity a odmeniť lojalitu svojich klientov. Členovia klubu získajú viaceré výhody v závislosti od úrovne členstva ako atraktívne zľavy na poistení, garanciu likvidácie poistnej udalosti do 5 dní (po dodaní všetkých potrebných dokumentov), prednostné vybavenie v pobočke či na Infolinke, ale aj uvítací bonus v podobe 25-percentnej zľavy na cestovné poistenie.
Členom Allianz Clubu sa môže stať klient, ale i osoba, ktorá nie je momentálne klientom Allianz – SP, a to prostredníctvom registrácie na webstránke klubu club.allianzsp.sk. Po registrácii prejde člen jednoduchou identifikáciou a systém mu v prípade klientov, podľa počtu jeho poistných zmlúv, pridelí bronzovú, striebornú alebo zlatú úroveň členstva a príslušnú sadu benefitov, ktoré môže využívať. Za necelé tri mesiace od štartu má klub už takmer 7500 členov.
Digitálny nákup poistenia
Poistka pár klikmi
Nákup poistenia na letisku pred odchodom na dovolenku z mobilu či tabletu, alebo zmluvné poistenie vozidla či poistenie domu či bytu z pohodlia vášho domova. Aj takýto komfort dnes ponúka možnosť uzatvorenia poistky cez internet. „V súčasnosti majú klienti možnosť uzavrieť si online cestovné poistenie, poistenie do hôr, povinné zmluvné poistenie vozidla, poistenie majetku a poistenie zodpovednosti zamestnanca za spôsobenú škodu. Jednoznačne najviac sa cez internet nakupuje cestovné poistenie - až 30 percent cestovných zmlúv je uzatvorených práve online,“ konštatuje M. Belica.
Poisťovací robot
V snahe o neustále zlepšovanie klientskych služieb spustila Allianz – SP toto leto ďalšiu technologickú novinku – prvého poisťovacieho robota na Slovensku. Ľuďom tak predstavuje umelú inteligenciu dneška, ktorá im nielen pomáha s uzatvorením poistenia, ale ich aj baví. Nový chat bot Boris Bedeker klientom interaktívnym spôsobom uzatvorí cestovné poistenie priamo cez Facebook Messenger (URL = m.me/borisbedeker). Záujemcom pomôže s poistením do celej Európy aj Turecka a ponúkne na výber z dvoch balíkov cestovného poistenia s liečebnými nákladmi s neobmedzeným krytím, vrátane akútneho zubného ošetrenia či prepravy a ubytovania v dôsledku hospitalizácie.
V príjemnom neformálnom rozhovore mu zadáte všetky údaje potrebné na výpočet poistného a na stránku poisťovne vás presmeruje až vtedy, keď treba doplniť osobné údaje a poistenie zaplatiť. Tým sa však jeho úloha nekončí. Po uzatvorení zmluvy vám do Messengera pošle poistnú kartičku, ktorú tak máte vždy po ruke. „Od jeho spustenia si komunikáciu s poisťovacím chat botom Borisom Bedekerom vyskúšali stovky fanúšikov technologických vychytávok. Denne zaznamenávame v priemere 10 interakcií,“ približuje M. Belica.
Najbližšie digitálne plány
V najbližšom období plánuje Allianz – SP investovať do personalizácie služieb a ďalšieho zrýchľovania a zjednodušovania procesov. „Personalizáciou služieb vďaka osobnému online kontu bude mať klient pohromade všetky poistné zmluvy, kompletný archív korešpondencie aj predvyplnené jednotlivé formuláre na základe doteraz poskytnutých údajov, čím mu ušetríme čas a sprehľadníme a zjednodušíme komunikáciu s poisťovňou. Plánujeme tiež čo najviac zautomatizovať registráciu hlásených škôd a skrátiť čas ich vybavenia. V oblasti nákupu cestovného poistenia cez internet chceme proces nákupu poistenia skrátiť na čo najmenej klikov,“ uzatvára V. Cingel.