Jedným z nich je napríklad nové batériovo-elektrické SUV Toyota bZ4X. V ideálnych podmienkach dokáže prejsť na jedno plné nabitie až do 500 kilometrov.

Výhodou elektromobilov je umiestnenie batérií v podvozku, vďaka čomu majú nižšie položené ťažisko, lepšie rozloženú hmotnosť medzi nápravami a tuhšiu karosériu, takže dobre sedia na rôznych povrchoch, drsných, sypkých aj šmykľavých, či už je to asfalt, štrk alebo betón. Pritom podvozky majú dostatočne veľkú svetlú výšku, aby ich nezastavili ani kamenisté cesty.

Zvládajú prudké stúpania, klesania aj náklony, jazdu v blate, na kamenistom povrchu a poradia si aj na snehu či pri brodení vodou. Žiaden strach, sú bezpečne odizolované, takže nehrozí, že by ste v hlbšej vode vyskratovali batérie a vysokonapäťovú elektroniku. Na ťažký terén sú pripravené rovnako dobre ako konvenčné SUV.

Toyota bZ4X

Dvojnásobne to platí pre elektromobily s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré už má dnes v ponuke niekoľko automobiliek. Napríklad Toyota bZ4X je SUV s inovatívnym systémom pohonu všetkých kolies a samostatným elektromotorom pre prednú a zadnú nápravu, vďaka čomu je ideálnym vozidlom nielen na asfalt, ale i do terénu. Toyota na jeho vývoji spolupracovala s automobilkou Subaru. Inteligentný systém pohonu XMODE využíva nezávislé 80-kilowattové elektromotory pre každú nápravu.

Vodič má k dispozícii viaceré optimalizované jazdné režimy pre odlišné podmienky, napríklad mód blato, sneh/blato či hlboký sneh, resp. nový Grip Control, ktorý bez zásahu vodiča rozpoznáva a zvláda strmé stúpania a klesania pri udržaní konštantnej rýchlosti. Pohon dokáže efektívne a veľmi rýchlo pribrzdiť odľahčené koleso a poslať silu tam, kam treba. Vozidlo ponúka aj režim jazdy s jedným pedálom s intenzívnejšou rekuperáciou energie pri brzdení a možnosťou zrýchľovať a spomaľovať prostredníctvom akceleračného pedála. Dynamika jazdy je napriek tomu dostatočná pre predbiehanie či pripájanie sa do rýchlejšieho diaľničného pruhu.

Toyota bZ4X

To však nie je všetko. Ani v elektromobiloch nechýbajú pokročilé podporné a bezpečnostné prvky, ktoré si obľúbili majitelia áut s konvenčným pohonom. Poskytujú ochranu pred najčastejšími rizikami, s ktorými sa môžete stretnúť na cestách i mimo nich. Každá značka venuje ich vývoju mimoriadnu pozornosť a do elektromobilov dáva spravidla ich najnovšie verzie. K najlepším na trhu patrí Toyota Safety Sense, ktorým je vybavený aj elektromobil bZ4X.

Výrobcovia dnes montujú do elektromobilov dostatočný počet kamier a radarov, čím sa zlepšujú schopnosti vozidla rozpoznávať nebezpečenstvo v mnohých dopravných situáciách. Mnohé sú vybavené asistentmi pre rozpoznávanie protiidúcich áut aj vozidiel prichádzajúcich zboku. Taktiež sú vybavené asistentmi riadenia, ktorí pomáhajú udržiavať vozidlo v danom jazdnom pruhu.

Toyota bZ4X
Štandardom už sú aj automatizované systémy pre priečne a pozdĺžne parkovanie, ktoré využívajú sústavu panoramatických kamier a ultrazvukových senzorov. Parkovanie je dnes dotiahnuté už takmer k dokonalosti. Niektoré autá vrátane elektromobilov dokážu zaparkovať a vyjsť z parkovacieho miesta bez toho, aby vodič musel sedieť za volantom. To sa hodí najmä vtedy,  keď sa vyberiete nakupovať. Preplnené parkoviská obchodných centier vás vďaka automatizovaným systémom parkovania určite nezaskočia. 
Netreba zabúdať, že na reálny dojazd majú okrem plne nabitej batérie vplyv aj rôzne iné faktory, ako je rýchlosť, vonkajšia teplota, topografia trasy, povrch vozovky, typ pneumatík, doplnková spotreba energie vo vnútri auta a v neposlednom rade aj štýl jazdy.
Toyota bZ4X
Je zrejmé, že na rovnej ceste elektromobil spotrebuje menej energie ako v kopcovitom teréne. Jazda priemernou rýchlosťou 80 km/h v porovnaní so 110 km/h môže zvýšiť dojazd približne o štvrtinu. Dojazd taktiež ovplyvňuje aj používanie klimatizácie či kúrenia a rovnako tak vonkajšia teplota. Na druhej strane zapnuté svetlá či počúvanie rádia počas jazdy nemajú na spotrebu prakticky žiaden vplyv.
ZISTITE, ČO ZAHŔŇA POISTENIE ELEKTROMOBILU